fredag 30 januari 2009

Ögonen får jobba...

Denna vecka har jag läst 2 böcker... inga roliga direkt.. de är skrivna av sociologerna Beck, och Bauman.. :( Idag har jag även gått in på nästa bok som är skriven av Bourdieu... FY vad tråkigt det är att läsa deras böcker alltså.. e verklig noll intresserad, säkert mycket för att jag inte fattar mer än typ 30 % av deras teorier osv... den sista boken jag börjat läsa nu, sammanlagt kanske 50 sidor än så länge, fattar jag nästan inget av! Jag verkligen konsentrerar mig, försöker göra exempel på hur jag tror han menar men ändå så fattar jag inte??? Jag hoppas verkligen föreläsning nästa vecka ger mycket så man verkligen förstår vad han menar med allt... och det roligaste av allt är att det är på den boken vi ska skriva en tenta på, på typ 10 sidor tror jag... *suck* känns långt ifrån mitt sinne just nu...

Har i af skrivit färdigt mina två paper tills på måndag.. vet inte riktigt om det e bra och om jag fattat men jag har iaf skrivit vad jag tror, det borde väl iaf ge godkänt? =) Jag hoppas på det... fick också alla uppgifter som ska göras för att jag ska åka iväg... blir en del att läsa.. men jag känner att börjar jag läsa redan nu så kanske det inte blir SÅ jobbigt när jag väl kommer hem... för ni kommer väl ihåg? -JAG ÅKER TILL THAILAND PÅ TORSDAG!!!! *WIIII*
Ska bli så underbart, börjar redan få resfeber! =) Har börjat skriva lite packningslisat osv, grejer som ksa göras innan vi åker.. (hur ska jag hinna allt??) jeje, det ska iaf bli helt underbart!!!

Helgen? Idag ska vi till nån, någonstan och äta (ja jag vet faktiskt inte, det e faktisk jens som håller i det) jag får väl kära iaf, för jag ska tydligen spela match imon! hade verkligen inte räknat med det, men jag kollade laguppställningen innan och det verkar inte bättre... :( men men, det e iaf samling tidigt så det får bli lugnt ikväll..
Imon ska jag ut o äta med ninni o dom för hon fyller år..inte alls sugen på det, eftersom att jag man får betala själv!!! (hade väl vart ok, om det inte hade vart för att man ska till thailand nästa vecka, plus att vi ska äta på grappa-billigt!!! NOT!)
jaja det blir nog en trevlig kväll, o efter maten ska jag bege mig hem med en gång.. har inte ens råd att ställa mig i oscars kö!! (råd och då, me jag vill inte lägga dom pengarna på keliga oscars när jag kan lägga dom på massa goda drinkar och utflykter i thai.)

Nä nu ska jag plugga lite till, dammsuga av snabbt och sen in till stan och träffa sandra för en fika, och se om jag kan finna några nya jeans....

Köss alla!

1 kommentar:

Unknown sa...

Så jävla gött att åka till thailand, jag vill oxå följa med :) men vet du vad? Jag o Andreas har börjat prata om att vi ska åka dit snart, har du några bra tips på vart vi ska och vad man kan hitta på? Ha en trevlig helg! Puss o kram