måndag 2 februari 2009

Veckan då det sker!!!

Jaha, ännu en ny vecka, med ännu mer huvudvärk inför skolan... Har skickat in mina paper och kollat på några andras som vi ska diskutera imorgon.. känns ganska bra då man inser att många har förståt sociologernas teorier ganska likt.. kan bli spännande att diskutera och höra andra tankar och ideer...
Sitter nu och läser den 3:e boken.. den är helt fruktansvärd!!! Jag förstår inte ens hälften av vad han menar? Känns likosm meningslöst att fortsätta läsa den, men jag måste ju försöka eftersom det ska skrivas en tenta på den boken.. men det är lite frustrerande... vi fick även ett mejl från läraren där han poängterade att den var svårläst och att han hade samlat hans grundläggande teorer och begrepp som vi kunde ta del av via en länk... ja visst, det går ju inte at gå in på den! Hade man kunnat det kanske man hade fått lite mer inblick i det... jaja, jag får välk hoppas att man får rett ut lite på föreläsningen imon...

Veckan känns allmänt tung.. mycket som ska läsas, plus att jag inte vet varken vad eller med vem jag ska skriva min c-uppsats med... känns jobbigt att inte få klarhet i det innan man åker.. men jag hoppas verkligen det löser sig på något positivt sätt imon... någon gång kan man väl få ha lite tur???

Som sagt, vi åker på torsdag, till thailand! ska bli underbart, om än det känns tungt just nu! Har inte alls känt någon glädje direkt för det, emn det kommer nog när man väl e där... jag är en sådan person som älskar att skriva packningslista i några veckor innan, och att börja packa typ 1 vecka innan.. jag har inte ens hämtat resväskan ännu... får väl ta och göra det idag och försöka gå igenom lite kläder och annat som kanske behöver tvättas osv. Ska se om jag hinne råka om banken osv med idag.. ska inhandla lite tidningar och annat med....

Ikväll e dte träninge, sista innan jag åker.. känner att jag inte hinner va med på onsdag... kan vara skönt om man har suttit och pluggat hela dagen att få komma iväg och rensa hjärnan lite...

Får väl se om jag hinner skriva mer innan vi drar, annars får ni ha det så bra, om än jag kommer ha det bättre!!! =)

Love

Inga kommentarer: