fredag 7 november 2008

FREDAG

Allas favorit kan jag tänka mig! =)
Idag va jag uppe med tuppen kl 07.00.. (kanske inte så tidigt när man jobbar men när man e ledig!) Tig och gjorde mig lite frukost, och satte mig framför tv:n och kolla på rix morgon zoo... ganksa mysigt, brukar aldrig äta frukost i soffan direkt.... Sen satte jag igång med hemmets bestyr! La i en tvätt, bytte sängkläder, som jag fått in i den andra maskinen tvätt, vikit tvätt, hängt upp tvätt, vattnat alla mina orkideer och resten av blommorna med, samlat ihop kartonger, burkar, glas och pantflaskor som ska lämnas sen, plockat fram två par byxor som jag ska lämna in till Rosa så hon får hjälpa mig att sy, bakat en cheeseecake, städat under handfatet och annat småplock som ska göras! Herre gud vad man får mkt gjort när man e uppe tidigt! Tyvärr så har jag ju det tråkigaste kvar nu, toaletterna och dammsugning, och faktiskt lite dammning med behövs.. :( men men måste ju ta en paus här vid burken innan så man orkar... =)

Igår va jag o hälsa på anneli och dom vid sitt nya hus... GUD va stort!!! Jag blev typ nörkrädd där inne!!!! ;) Men e det nån som ska ha ett så stort hus så e det ju de familjen! Jätte fint va det, alla barnen har eget rum., nära sjön och mycket hagar! Passar ju de djurmänniskorna perfekt! Annelis bil gick sönder igår med så jag va hemma ganska sent igår, och frusen som en istapp va jag med så det blev bara lite snabbmat, dusch och tv en stund innan sängen...

Skönt med helg... i eftermiddag tänkte jag åka till moarna till viveca (hann inte igår) och ta en kopp kaffe... finns det tid kvar sen så blir det att tvätta bilen som ser för jävlig ut!! hinner jag inte det ska jag göra det imon!
Lördag består av att måla porslin.. skönt att vi kunde ta en extra dag, eftersom att vi va barnvakter i onsdags fick jag inte målat nåt... helgen blir lugn annars.. ska på nån grannfest eller nåt imon... e inte alls sugen på det, och vet inte vad det innebär heller... men men... ärtsoppa bjuds det på tydligen... men jag får väl äta korv med barnen för några ärter i min mun kommer inte in! =(
Nä nu får jag väl ta tag i städandet.. inte alls motiverad ska jag meddela.....

Ha en underbar helg alla!

Inga kommentarer: