torsdag 27 november 2008

Börjar nalkas...

Jaha, idag har vi vart i skolan, började med en handledning, kändes mkt bra efter den... känns alltid bra när man fått luftat massa frågor och saker man funderar på...
Efter skolan stack vi hem till Em och Madde och de lagade en jätte god laxsås med potatis till, super! det e verkligen gptt med lax! =)
Efter det drog jag mig hemåt mot vbg, åkte till stan, hämtade upp J och åkte till rusta,öb och blomsterlandet.. fick inhandlat lite pyssel och annats nu till 1:a advent...
När jag kom hem började jag fixa lite här hemma.. har satt upp stjärnor, ljusstakar osv i alla fönstren (inte dammat än) och planterat en hyacint, en amaryllis och planterat om lite annat.. har även gjort i ordning min adventsljustake (blev inte den färgen som det brukar vara, vinrött, utan den blve mer vit idag) har kommit på att mkt i mitt hem denna julen kommer bestå av vitt (men vi vill väl ha en vit jul? =)
Är fortfarande inte riktigt nöjd, har inte hittat de ljus jag vill ha, men jga får dra en drive till i stan imon o se... annars e det mycket annat småpyssel jag tänkte göra imon... plus städa..

ikväll lagade min kära maten., flygande jakob (men en nyttig sådan) och till det fick man ett glas vin, jo då! =)
nu ska jag hoppa in i duschen...
imon ska jag o mamma simma på förmiddagen (har vi infört varje fredag nu) ska bli skönt, sen e dte hem o stuva iordning resten.. (känner ingen motivation just nu för jag tycker inte jag blir nöjd, men hoppas på det bästa =)

måste bara påpeka att jag fortfarande har vart duktig med onyttigheter osv, men träningen är sämre.. men det får man ju iaf lite imon.. =)

bye

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är inte bara du som inte är riktigt nöjd med advents-pyntningen. Jag är inte heller nöjd med mitt. Men jag tror det kan bero på att det är första julen i våra nya fina hus o då vet man inte riktigt hur man vill att det ska vara plus att det kanske inte blir som man har tänkt sig, eller vad tror du? Tycker du är duktig som motstår onyttiga grejer. Jag har inte tagit tag i mitt nya liv än, väntar på den rätta motivationen och tiden som jag inte har. Ha en trevlig helg vännen. KRam kram