måndag 17 november 2008

En bra start på veckan...

Hoppas jag på iaf... Har nu i helgen hämtat en massa fotoalbum hos mor & far som var mina.. där var bland annat kort från student, året innan och efter... och jag lovar att jag verkligen bröt ihop när man såg hur mig man såg ut! Jag kom ihåg att vid den tiden tyckte man att man va stor, men inget jämfört med nu.. nu önskar jag att jag hade haft den vikten.. har verkligen inte trivts med mig själv på länge... och man har försökt att bli duktig på måndagen men på tisdagen har man tappat stinget igen (någon som känner igen sig? =) så nu har jag verkligen försökt peppa mig till detta, och framför allt pratat igenom det med Jens, då han berörs lika mycket av min nya livsstil som jag har tänkt skaffa mig.. exempelvis när det gäller träning.. ibland säger man liksom, nä jag skiter i det idag osv, men nu har han lovat mig att han ska säga till mig att jag inte får hoppa det, och han går inte på några ursäkter.. det känns faktisk bra... så nu har jag bestämt mig för att äntligen skaffa kort på friskis och svettis, redan imon tänkte jag... min nya ''livsstil'' handlar inte om att ta bort allt, och leva på luft och vatten, utan i princip äta vad jag vill (alltså då menar jag inte potatisgratäng och godis varje dag), men kunna äta det mesta med måttot att det ska finnas lika mycket grönsaker som övrig mat på tallriken, och även träna så gott jag kan! Det känns verkligen bra, men jag vet att jag lätt tappar motivationen, men denna gången ska jag lyckas!!! Jag har tagit min vikt från börja, och satt en målvikt(inget jag går ut med här) men kommer självklart att berätta resultaten när jag tycker det är märkvärt... wish me good luck!

Idag har vi suttit o pluggat här hemma hos mig... fick väl inte gjort märkbart mycket, och det för att vi har kommit en bra bit på vägen med mycket, så imon tar vi ledigt, eftersom det blir hektiska dagar framöver... det blir att åka till trelleborg på onsdag, och helsingborg på torsdag, så det e väl inte fel att få det lugnt en dag.. ska nog ändå försöka göra nån intervju imon ändå.. på telefon...
Helgen har vart bra, bowlade i lördags, gick faktiskt hyfsat för mig.. men pallade aldrig att gå ut, så jag åkte hem tidigt, annars har det vart en skön helg...

Nänu ska jag fixa lite, sen blir det väl att fundera ut någon bra kvällsmat... falafel och sallad kanske?

Ha det gott alla!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej vännen! Jag förstår helt din känsla om det du skriver. Jag har oxå bestämt mig för att gå ner i vikt och börja motionera mera, jag må inte vara så stor i vikten men jag trivs ändå inte med mig själv till 100% plus att jag vill äta nyttigare och må bättre både psykist o fysiskt. Jag ska börja med GI-metoden och raska promenader och magövningar. Så du får gärna berätta hur det går för dig, jag tror det kan inspirera mig. Jag önskar dig lycka till!!Förresten det är lugnt att du inte har gjort utmaningen än men det ska bli roligt att läsa sen. Kramar