fredag 3 oktober 2008

Lite smått och allt möjligt...

Jaha vad har hänt då...
I onsdags va vi i halmstad o skulle skriva färdigt arbetet.. gick väldigt bra till början(fast tyvärr hade jag nog inte själv så mkt att tillägga, men det e ju så ibland..) framåt eftermiddagen gick det sämre, då energin höll på att ta slut, och en massa annat som påverkades... men vi får försöka skriva färdigt det nu i veckan, och sammasätta det på torsdag- fredag nästa vecka... Idag har jag iaf suttit med referenserna på arbetet.. så det e inte så mkt kvar iaf... men men lite oklarheter...
Våran klass åker till Stockholm på måndag till onsdag, så då e man typ helt ledig (om man inte skriver på arbetet så) så det ska bli gött...

Igår grejjade jag för fullt här hemma, plantera om, och pysslade med mina blommor.. blev så glad för 3 av mina orkideer har inte blommat om på jätte länge, så nu har jag verkligen vårdat dom med hjärat, och upptäcker nya stänglar/skott igår, så glad man kan bli för en liten grej!

Sen blev jag bjuden på middag hos johanna, tacos, super gott, och framförallt att slippa laga själv! ;)
Sen åkte jag till Charlotte och fick en mini visning utav partylight, älskar ju dom ljusen! Och ville verkligen ha fler, och utan problem kunde jag lägga en beställning till henne, så roligt! Tack!

Sen va det hem igen, och fortsätta grejja, sen åkte vi till banken och fick fixat färdigt alla våra lån, känns helt UNDEBART!!!! Lesset gammal man kände sig och kon´stig i kropen när m,an plötsligt pratar pension, och livförsäkring... så e man inte ung längre känns det som.. ;) men det e underbart att allt e fixat, en sten föll från hjärtat kan jag säga...

Idag på morgonen åkte jag till johanna och fixade med vårt arbete, sen åkte jag till anneli med en stor soppåse av nytvättade kläder! (hjälper henne lite nu när dom ska flytta, hon hinner ju aldrig ifatt sin tvätt med 3 tonåringar, 3 små barn och 2 vuxna.. ) så tog vi en kaffe o tjöta lite...

Nu har man äntligen kommit hem, och fått i sig lite lunch, och lagt i en tvätt av eget bruk... senare bär det av till ikea, vi ska köpa en ny schenk till vardagsrummet, så man vet vart allt finporslin osv ska ta vägen... sen e man nog ganska slt när man kommer innanför dörren...

Imon blir det städning här hemma, och kanske ''inreda'' lite om man får upp byrån, och kvällen lutar väl till att bli ett glas vin och goda vänner...

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer: