torsdag 9 oktober 2008

Pluggis...

Dagen till ära är det som sagt plugg på listan.. Har suttit här ett tag nu och diktat ner våra egna reflektioner på arbetet, men det är svårt när man är fyra stycken om det, och man inte riktigt vet vad respektive vill ha med... men men jag fösösker iaf... ;)

Igår fick mamma hjälpt mig att sy upp alla gardiner, känns skönt! Och medens hon gjorde det så fick jag putsat alla fönstrena(!!!!!) tar verkligen tid när man har ett helt hus har jag konstaterat! Men man är nöjd efteråt! Sen fick jag även ''duschat'' av alla mina fönsterträd, härligt!
Va och målade igår kväll... men det e nåt konstigt med mig det sista.. när jag har vart där har jag inga ideer, tycker allt känns tråkigt osv. och när jag kommer hem känner jag mig deppig... konstigt??? men men e bättre idag iaf!

Idag på morgonen va jag hos öron läkaren med mina öron... den ena trumhinnan va svullen i ena örat, och i andra hade jag vätska.. så han förstod varför jag hade ont, och får lock när jag typ bara hoppar... ;) så nu har jag fått kortison som jag ska ta i en månad, och sen e det ett återbesök för efterföljning... hoppas verkligen att det ska bli bättre! kanske man till och med är sugen på att beställa en resa någonstans med snart, eftersom att öronen har satt lite ''käppar i hjulet'' när man tänker på att flyga...

Jaha, idag blir det väl att plugga en del, sen e det städning av huset som står på listan... går i skolan hela dagen imon, o det finns ju inget mer underbart än att komma hem en fredag kväll och veta att alla e rent och snyggt hemma! sen imon kväll kommer även brorsan med familj så ska vi äta lite gott och bara mysa... funderar på att göra mina berömda ''taco-förätter'' (svin gott!!) och sen ta en fläskfile och fylla med nåt... typ färska basilika, soltorkade tomater, fetaost, vitlök kanske... och så líte hemmagjorda klyftpotatis till det... men men får se.. måste iaf komma på det idag och förbereda fö imon hinns inte mkt med...

Nä nu e det plugg, sen städ, sen kanske o lämna present till carro...

Tjo

Inga kommentarer: