måndag 20 oktober 2008

Jag kan!

Måndag idag då... som om inte måndagar redan är förbannat tråkiga, så e det värsta rusket ute också, blåst och regn! Usch! Hösten kan verkligen vara fin, men då får det inte blåsa, och helst ska solen titta fram, och det kan jag säga att det lär den inte göra idag!

Pluggat hela förmiddagen.. suttit på inernet och sökt efter material och annat som kan va bra att ha i projektet, men INGET bra funnet typ... ändå e man slit i knoppen för man suttit och letat.. känns som en liten återvändsgränd... men men...

Åt lunch med min älskade på motellet.. inte så gott kan jag påstå, men det v a skönt att slippa laga själv.. ;)
Sen åkte jag hem och gjorde kanelbullar (för typ 2:a gången i mitt liv) och JÄVLAR vad goa dom blev! Värsta experten ju! Tyvärr liknar det inte kanelbullar, utan mer stora klumpar i pappersormar, com inte har någon som helst snygg form.. men vad gör det?? Kul att ha nåt hemma nu om någon kommer, är ju så dålig på det annars att köpa hem fika, och har inte vart sugen på att baka det sista direkt...

Helgen har vart super! Man & Fru-hippa i lördags! Vi hämtade Linda hos hennes mamma, och hon blev typ helt fördärvad! hehe, inte alls beredd på det. Därefter åkte vi hem till en saom hete Mats, så fick hon spela in en skiva.. kom inte ihåg vilken låt, men det gick bra! Dom e ju grymma när dom kan lägga alla gångerna hon sjungt på varann, blve coolt! Efter det åkte vi till sjukhuset, där vi dansade afrodans! Verkligen nåt för mig känner jag! Väldigt skoj, men ändå ganska svårt.. kan säga att jag har nådig träningsvärk i rumpa, axlar, armar och nacke... ;) Efter det så va vi på spa (dom har byggt nåt nytt på sjukhuset), vi badade, myste och åt liute snacks, som ost, tacos-grejer osv.. Riktigt mysigt! Sen skulle vi alla in och göra iordning oss för kvällen, med hög musik och mycket trångt framför speglen blev vi så småningom färdiga!
Sen bar det iväg till friskustugan, där vi mötte upp hela killgänget, och daniel och linda fick dansat vals.. (eller ja, det gick ingen vidare för min kära bror va inte precis nykter man säga) så det va bättre att sätta han till bords så han fick äta lite fet mat.. ;)
Sen va det uppseplning av skivorns (daniel hade med sjungt in en skiva) och mycket skratt till det!! Sen va det dans och sång resten av kvällen... som tur va, blev vår kväll inte så lång, då vi båda var trötta efter en lång dag så vi åkte hem ganska tidigt... men resultaten va en bra dag, och både daniel & lida hade haft en underbar dag, och va verkligen jätte nöjda!!

Nä nu ska jag vila min knopp lite från allt bakande och pluggande... ta det lite lugnt, och kanske börja fundera på kvällsmaten...
Imon e det skolan som gäller..

TJO

Inga kommentarer: