måndag 15 september 2008

Vad e det för land...

vi lever i?? Det kan jag börja ifrågasätta idag, då jag precis e hemkommen från min kära tandläkare... En ordinarie undersökning... det gamla vanliga:
- Är hälsan bra?
- Röker du?
- Hur e det med tänderna då?
Vi tar kort på dina tänder Frida så jag får se hur det ser ut.. Sen kollade han på dataskärmen, en liten stund, sen pillade han lite i käften och konstatera (oturligt nog) att jag hade två hål som skulle lagas, och en massa tandsten (som vanligt)... Alltihopa tog sammanlagt 7 minuter och det totala priset för ingenting blev: 610:-!!!!!!!!!!! Det e inte sant!!! Okej att man redan lever på typ den minsta inkomst pågrund av att man är student, men detta e ju fan inte sant! Man har ju inte råd att gå dit! Efter alla lagningar o allt kommer min sluträkning att hamna på ca 2000:-, det e ju för fan en tredjedel av min inkomst! Ska bara avsluta med att säga: Hela min dag är förstörd!!!!

I helgen har här grejjats en mass här hemma.. har gjort färdigt i trädgården nu, och igår kväll fick vi sått hela gräsmattan oxå, känns helt underbart!!!! Så nu e jag ute o flyttar vattenspridaren var 15:e minut... får hoppas att det börjar regna snart.. ;) men inte för mycket så mina gräsfrön flyter bort.. =)

Dagen till ära då ska jag försöka få pluggat lite här hemma, sen blir det nog svampplockning om vädret tillåter... får väl även se om jag kan masa mig iväg o träna ikväll med.. hade vart skönt...

Tjooo

Inga kommentarer: