fredag 20 juni 2008

Midsommarafton

Jaha, blommiga kransar, midsommarstång, sill, jordgubbar, färskpotatis, vackert väder osv.... detta hör till brukar man säga, men tyvärr brukar min midsommar rensa bort mycket... Krans e fint att ha, men tyvärr har jag inte pysslat ihop nån till mig själv sen jag var liten, kanske e dags idag då?? Midsommarstång slutade jag dansa runt när jag var liten... kanske ska börja igen?? sill kan rensas bort, däremot potatis och jordgubbar e gott, men e inte alltid så lätt att ta med sig när man nu för tiden alltids är bjudna på så stora fester, där egen mat ska tas med.. hade vart ''mer'' midsommar om man hade haft typ ''parmiddag'', då bordet kan fyllas med allt det där goda!!! :) Vackert väder kan vi ju bara utesluta, behöver jag inte ens kommentera....

Jaha, idag ska man alltså upp till dagsås till M:s stuga... ska bli trevligt! synd bara att man ska upp och jobba imon,. så det det får blir en lugn och tidig kväll.. men men så e det.. man kan inte ha kul alltid... ;) Låter kanske lite tragiskt att skriva detta idag, men jga längtar till nästa helg, så vi ska iväg och campa.. bara kunna njuta en stund...
Jaha, idag ska jag städa... tvättat färdigt allt fick jag gjort igår, och bäddat rent och allt sånt små-pyssel, så det e dammsugning och golv kvar bara... tar ju i nte så lång tid... tyvärr e det ju såddär väder så man e inte jätte sugen på att vara ute nu ändå.. min man e fortfarande hemma.. får väl se hur länge han stannar inne, kanske till och med hjälper mig med städet..???

Nä nu får ni ha det underbart, drick en extra nubbe för mig, och dansa och ha kul hela natten...

GLAD MIDSOMMAR!!!!

/Frida

1 kommentar:

Unknown sa...

Glad midsommar igen :) vart ska ni campa nånstans? då missar ni väl tvååkersdagarna i år? Det gör iaf vi, är bjudna på en jädra fest! Kan vi inte träffas snart? Puss o kram