onsdag 31 december 2008

Nyårsafton 2008

Fullt upp hela dagen kan man säga att det vart!
Gick upp tidigt och började feja med all mat som skall serveras ikväll (vi ska ha fondy, så det e en del saker att skära upp och förbereda, inte så mycket senare på kvällen istället) J gick över till grannen och de började elda i tunnan inför kvällen, och fixa lite egna hjorda marshaller typ som vi ska utanför våra hus... och mitt i allt detta var det tvätt, byta lakan, vattna blommor, byta ut ljus i huset inför kvällen, dukning osv. Vid lunch tog vi oss en matburk ur frysen och värmde för att det skulle gå fort, och därefter satte vi igång med att städa hela huset! Inte ofta jag får hjälp, och jag kan säga att det går både mkt fortare och det är roligare... efter det la vi oss på soffan och vila 1 timme(hade vi bestämt sedan innan) och J somnade med en gång, och jag sov väl bara typ 10 min, men det är alltid nåt....
Nu har J vart och fixat allt klart där ute inför kvällen och jag har lagt upp alla ''ingridienserna'' på fat så det e färdigt för ikväll... så nu helt plötsligt var dt färdigt, kändes som om man hade allt möjligt kvar att göra.. men det e skoj att man slipper stressa själv för en gångs skull när man ska börja göra i ordning sig....

Vad jag egentligen ville säga var bara: GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!

Inga kommentarer: