torsdag 11 december 2008

Lite vitt....

på backen är det idag, mycket mysigt!
Skulle vart och simmat idag men mamma ringde och sa att hon inte kände sig pigg och det var bra, för dte gör inte jag heller... snorig och ont i halsen.. så det kanske är lika bra att hoppa det, lite synd, men men....
Har preci fått min andra tid att jobba på flera månader (!!!!!) känns bra att man får lite jobb, fast än det har vart väldigt tunt med det det sista... ska jobba den 22:e, ska hjälpa hemtjänster extra inför julstäden hos alla vårdarna.. känns som ett pass som kan bli lugnt och skönt, men ändå nåt att sätta händerna i, gott! Det dumma är att jag har fått min frisöritd samma dag och tid så jag får försöka byta den idag....

Idag ska jag kolla lite på vårt arbete i skolan.. ska se om jag kan finna lite mer fakta om ämnet vi skriver om... sen blir det att ta tag i städningen som vanligt här hemma... men eftersom att man inte är jätte pigg blir det bara en snabbis med dammsugarna, så får jag ta ett rejält röj nästa vecka inför julen istället....

Började plocka fram mina tomtar igår... shit, det e roligt med alla tomtar, har ju bara fina som mamma eller jag själv har målat, men jag tycker liksom inte att tomtarna och dess färg passa in i mitt hem (har lite problem med det där att allt måste matcha varandra i färger) ;)
Men jag har iaf ställt fram en del, men får hoppa hälften, annars blir det så många så jag år öppna försäljning här hemma... =)

Ikväll ska vi på julkonsert, hunneborgskören sjunger i sparbankshallen och jens mamma är med, det e väl framförallt därför vi går... men det ska tydligen vara väldigt vackert och fint! Sen blir det direkt hem och titta på idol, måste nog banda det första bara.. =)

I morgon e det jobba som gäller, men bara till 2... känns bra, synd bara att det är så långt emellan gångerna så man känner ju siog typ ny varje gång man kommer dit och det gäller vårdtagarna... men men, alltid gott med lite extra.... på kvällen va det tänkt att kaske bada i tunnan hos mor o far, men vi får se hur vi gör... kan vara skönt att få vara hemma och bara ta det lugnt med känns det som....

Nä nog om mig! =)

Inga kommentarer: