torsdag 14 augusti 2008

Hemkommen...

.. igen från en underbar weekend i köpenhamn med min älskade...
Vi kom till hotellet vid 13 tiden, och vi gick in för att kolla parkering osv (fick inte checka in förrän vid 15.00) men vi hade tur och vårt rum va färdigt. Vi checkade in, tog en karta i receptionen över köpenhamn city, och begav oss ut! Vi strosade runt, och när vi kommit till ströget, satte vi oss och tog en lunch, med en kall öl därtill, underbart! sen satt vi där i en timme och bara njöt o kollade på folk! sen blev det shopping, min älskade köpte sig en skjorta, en pike-tröja, ett par jeans, och jag köpte mig två halsband och en ''bricka'' typ på indiska... under dagen stannade vi o tittade massa fräcka byggnader och bara njöt. På kvällen gick vi och åt på jennsens befhouse, riktigt god och billig mat! vi lunkade hemåt vid 23.00 tiden efter ett par stopp på pubar lite här o var...
Onsdagen gick vi upp tidigt, käkade en god hotellfrukost, och sen begav vi oss ut! vi gick åt nyhavnen, tittade på båtar, lite olika slott/museum osv. Vi besökte även ''Erotica museum'', som va en blandad känsla att uppleva.... men som vi sa: sex har alltid funnits på ett eller annat sätt! det va skoj att få uppleva... sen tog vi vår färsta öl vid 11.00 tiden vid havet, och tittade på folk.. sen strosa vi runt på lite olika gator (även dom som jag lovar att jag inte hade gått på själv, inte ens i dagens ljus) och vi handlade lite, tog nån öl där o lite så... På eftermiddagen gick vi in på Tivolit, mitt i köpenhamn, och körde lite 5-kamp, (jag vann nästan varje gång ;) , köpte glass och vilade i solen på en parkbänk...
På kvällen gick vi till Hard Rock Kafe, och käkade en gudomlig hamburgare (deras specialitet som finns på alla hard rock i hela världen), super god, och sen handla jens en t-shirt. själv hittade jag en skitsnygg, men fanns tyvärr bara i S kvar... :( det blev en ganska tidig kväll då vi båda va väldigt trött i både ben o krpp efter alla typ mil vi har gått.. men avslutningsvis var det en hjelt underbar weekend, med bara vi två, och det har vi bestämt att vi snart ska göra igen!

Nu e man hemma igen, i ett Sverige som man kort sagt kan kalla blåsigt... resten av dagen händer det nog inte mkt fårn min sida, känner mig seg, nästan halv bakis ???? jeje...
Nu orkar jag inte skriva mer..

TJOO

Inga kommentarer: