tisdag 19 augusti 2008

Deppande väder..

Ja man kan ju inte påstå att man blir pigg och glad av allt regnande iaf... igår gjorde jag nog en sak som jag aldrig tidigare gjort, satte rekord i hur tidigt man kan köpa en vinterjacka! ;) ja, jag vet det e helt sjukt att köpa en vinterjacka i mitten på augusti, men jag blev helt besatt av denna jacka för en vecka sedan... jag hittade den i falkenberg (på vero moda av alla ställen) och tyckte verkligen att det var tuff! förra veckan när jag o min kära sambo var i köpenhamn hittade jag den där oxå, o har sedan dess inte kunnat sluta tänka på den alltså! så igår slog jag till och köpte.. vet inte varför jag fastnade så för den, men men... den va lite för stor, men det gör inget.. ;) så nu e jag både nöjd, och 800:- fattigare... ;) så antingen så blir jag superglad när vintern kommer och jag köpte en vinterjacka tidigt eftersom att jag inte sett nån annan fin, eller så har jag hunnit hitta någon annan innan dess, men det e sånt man får ta... :) på eftermiddagen passade jag Hilma.. vi var o kollade på hästar, lekte för fulla muggar osv. och hon va så go.. hon ville sitta hos ''Sida'' hela tiden och få gosa... hehe, mystjejen...
Idag skulle svärmor komma hit och hjälpa mig att sy gardiner.. jag har köpt vanliga längder som jag skulle ''vända på andra hållet'' så det blev kappor, till köket.. tycker om mina stora fönster så mkt så jag vill inte dölja dom på sidorna... svärmor skulle komma vi 9 tiden, så vid halv 9 slog det miog, att fan, dessa fönstren e ju större, längden kanske inte räcker? Precis vad jag anade, så det va bara att ringa till henne o tacka, men att vi får ta det en annan dag... så trött man blir på sig själv ibland, tänker inte längre än vad näsan räcker!!! så nu får jag köpa i metervara, men tyvärr så har jag inga pengar!! hade gärna tagit min lön nu, då jag vill köpa och fixa med en massa smågrejer... men tyvärr.. man får lov att vänta...
Har idg lovat min sambo att jag ska fixa lunch till han o den anställda.. så jag tog fram en stor bit kött igår, så jag ska snart sätta igå¨ng med att göra en god stek, som ska få koka länge... så det e i alla fall nåt positivt.. =) annars händer det inte mkt.. e sugen poå att göra en massa här hemma, men amn måste liskom ha lite pengar för att kunna heminreda, så det får väl bli en bok, och tvätta en massa istället... ;)
Föresten så måste jag oxå påpeka att jag gärna hade följt med johanna o hennes familj till bulgarien i eftermiddag.. men men ´man kan inte få allt här i världen.. :(

Mot köket!!!

Inga kommentarer: